Oblet republiky 2016

4.7.2016 - Video z Obletu 2016. JIndrové Růžkové sestříhali video z celého obletu . Kluci děkujeme. Odkaz ZDE.

2.7.2016 - Doplněná mapa obletu. Získal jse další data z GPS. Milan

ZDE je odkaz na popis výletu tak jak to viděli Jindrové Růžků

Klikni na obrázek pro zvětšení.

24.6.2016 - Mapa Obletu republiky 2016

Záznam z GPS, v severní části je vidět odbočka kluků do Chvojence.

23.6.2016 - Fotogalerie Oblet 2016 dal jsem moje fotografie na Rajčenet ZDE. Vynechané etapy jsou na odkazech níže. Milan

22.6.2016 - Dnes nás navštívil 75000 originální návštěvník. Děkujeme.

21.6.2016 - Odkaz na fotogalerii  Jindrů Růžků ZDE

Od Martina Černého ZDE

Z letiště Hronov      ZDE

19.6.2016 - 9. etapa. Tak jsme doma. Po večeru na Žateckém letišti, při dobré muzice startujeme domů. Každý si letíme po své trati. Courám se za východním úpatím Doupovských hor. Postupně se docourám až na letiště Hory. Zde je uvítací výbor. Všichni s námi prožívali naše trable a ústrky počasí. Všem z letiště, ale i ostatním příznivcům a kamarádům děkujeme. A že ta morální podpora byla opravdu letos nutná. Najvětším hrdinou byl asi Pepa Jesínek ze Žatce, který skoro celý oblet absolvoval, ačkoliv mu nebylo dobře. Možnost návratu odmítl se slovy, že tuto akci si nenechá ujít.

Teď nastane mravenčí práce. Zpracování fotek a statistických dat, které postupně zveřejníme. Milan.

Ráno zaletěl nad Žatec Olda z Charvátců.

Zámek Krásný Dvůr.

Templ Krásný Dvůr.

Zámek Nepomyšl.

A naše letišťátko.

18.6.2016 - 8. etapa let do Žatce. Ráno startujeme v pět,  já ve Vyškově a kluci ve Znojmě. Slyším jak klábosí a svolávají se na dohled. Sem tam, se do toho vložím já. Cesta plyne pomalu je protivítr, tak se kochám. U Jihlavy, posílám SMS kamarádům a manželce. Třicet kilometrů od Jihlavy, koukám na teploměr, ouha je tam 120 stupňů. Hledám mistečko na přistání. Krásná louka právě posečená je na dohled. Příčina, špatně sletované potrubí. Není komu nadávat dělal jsem to já. Za pomoci místních domorodců a podpůrného týmu. se porucha podařila odstranit K večetu poletím do Žatce.nad jsem si pohár hořkosti už vybral. Kluci přistáli v Žatci. Zítra ráno návrat do Hor. Milan

Nouzák a podpůrný tým.

Příbram Svatá Hora.

Žatec - Macerka.

Přeháňka a duha.

17.6.2016 - Doplnil jsem v jednotlivých etapách fotografie z ateliéru Jindra & Jindra. Milan.

P.S. přikládám odkaz na krásný snímek.  http://www.lkkv.info/20160605L.htm  ( je to čtvrtý snímek v druhé řadě)

17.6.2016 -  Čekání na počasí – Ráno v pět hodin startuji směr Znojmo. Vystoupal jsem v silných turbulencích do cca 300 m, nasadil na kurz a GPS ukazovala 35 km/h. Představa, že poletím skoro čtyři hodiny v tomhle, rozhodla. Otáčím zpět do Vyškova, po větru to mažu 150 km/h . Zatím jsme domluveni tak, že kluci zkusí večer přeskočit ze Znojma do Jindřichova Hradce. Já udělám večerní pokus, letět rovnou do Jindřichova Hradce. Když to nepůjde, nechám to na sobotu ráno. Milan.

16.6.2016 – 7. Etapa Stichovice – Znojmo. Ráno byla ve Štichvicích mlha. První, kdo se odhodlal letět, byl  Petr, Luděk a Tomáš. Přelétli do Vyškova, kde jsem připravoval rogálko k záletu. Tak jsme se zde sešli doprovod plus moravská letka. Tom a Petr na nic nečekali, podali ruku na rozloučenou a spěchali domů. Počasí nic moc. Chvilku po jejich odletu jsem udělal zálet a je vše v pořádku. Jen tan masakr ve vzduchu. Kluci ve Stichovicích čekali na rozpad mlhy. Kdy práskli do koní nevím, ale tím jsem probendil letové okno. Podle telefonátů to bylo divoké. Nakonec zůstávám ve Vyškově. Jen jsem přejel s érem do místního aeroklubu, kde přespím.Pokud se dostanu k fotografiím z Krnova Stichovic tak  je dám na stránky. Ráno zkusím dohnat peletón. Milan.

Kluci se přišli rozloučit.

Letecké muzeum ve Vyškově.

Hangár kde bydlí Luděk.

Depo.

V podzemí Znojma.

Původně zde spí kozy.

Na terásce, dole je Dyje.

15.6.2016 - 6.etapa z Krnova do Stichovic. .

Ranni přelet podle zpravodajů proběhl bez vážnějších problémů. Já přespal u známých v Šumperku. Ráno jsem nemohl dospat jak rychle vyřešit problém s motorem. Napřed volám do ACM Drahoš,  povídají podíváme se nato až za čtrnáct dní. To se mi zdálo dlouho. Nakonec podal pomocnou ruku Luděk Skokan a Pepa Kubišta. Pepa tím, že sedl do svého auta a dojel si pro mne na letiště Červený Potok. Pak mne a eroplán dopravil do Letonic u Brna. Tam v Luďkovo dílně čekal mechanik Honza, a vrhl se na motor. Závada se našla, prasklá tyčka k vahadlu ventilů. Zalovil v “šéfovo“ zásobách a přinesl náhradní. Vše znovu prohlédl, zkontroloval a už vrčíme. Čidlo tlaku oleje hlásí vše v pořádku. Luďkovo žena, se o nás starala jako vlastní. Gulášek z divočiny zákuseček ke kávě, i na pivo došlo. Musím ještě jednou poděkovat móóć všem. Také kamarádům, kteří měli starost, jak na tom jsem. Hlášení na čtvrtek, ráno jedu na letiště Vyškov dát dohromady mašinku, ostatní přelétají do Znojma po malé zastávce, chtějí pokračovat do Jindřichova Hradce. Já se je pokusím dohnat. Milan.

Červený Potok naloženo.

Jeden ze zachránců Pepa, u divočinového gulášku a koláčku.

Připraveno na čtvrteční ráno do Vyškova.

Slezská Harta a Mini Max.

Stichovice.

Jdem na výlet.

Stoupáme na korunu hráze.

Tady je vše napsané.

Otužilci v akci Petr Bačík.

Jindra a Jindra.

Podvečerní párty.

15.6.2016 - 5. etapa přelet do Krnova

Startovali jsme z Hronova kolem půl páté. V Žamberku byla zastávka a dál jsme pokračovali do Krnova. Další etapa bude do Stichovic na západním kraji Prostějova. Hlásení o poruchách, na poli cca 15 km od Žamberka jsem viděl rogalo posazené na poli. Chvíli jsem kroužil nad nešťastníky a snažil se zjistit kdo to je. V mezipřistání, jsem se to dozvěděl. Chtěli se k nám přidat ale vyhořela jim elektika tak se vracejí domů. Jindrové hlásili plnou expanzní nádobku na Rotaxu  vše prověřili a tak letí dál. Já po startu ze Žamberka zjišťuji malý tah motoru. Oznámím do rádia, že se vracím zpět. Vyměňuji svíčku a letím za ostatními. Kousek od Šumperka začala svítit kontrolka oleje a motor zase ztrácí tah. Přistávám nouzově na polním letišti Červený Potok. Zítra se pokusím o opravu motoru. Dál se dozvídám, že Pepa sednul kousek od Kroměříže, ale je v přádku a zítra se připojí. Zatím uzemněný Milan.

Sluneční lázně Hronov 1.třída a 2.třída.

Sluneční lázně Hronov  pro páry.

Rozlučkové foto.

Odlet do Žamberka.

Rozhledna Dobrošov u Náchoda                                                    Jedno polní přistání.

Nové Město nad Metují.

Žamberk.

Klášter Hora Matky Boží Hedeč

Po přistání v Krnově.

13.6.2016 -

ráno nás probudil déšť bušící na hangár Petra Mánka. Postupně jsme se posunovali s našimi spacáky, podle toho, kam zrovna kapalo. Postupně vylézáme z pelíšků, vaříme kávu. Na létání to rozhodně nebylo. Pan domácí nás vyvezl na pískovcové skály do Modlivého dolu. Další výstup zdoláváme bez kyslíkových přístrojů. Vracíme se na letiště část odvážím do Lípy do bazénu, ostatní  vegetí na letišti. Před pátou chceme vzlétnout. Bohužel, největší brzdou jsem byl já. Zakoupené a zabudované svíčky nefungují, asi berou moc energie za zapalování. Vypínám motor rychle vracím staré svíčky. Motorová zkouška a směle vpřed. Ještěd malá oklika kolem přeháňky pak přímo na Hronov. Trocha termiky a cesta s větrem v zádech příjemně utíká. Na letišti jso už ostatní kteří udělali zastávku ve Chvojenci. Letiště v Hronově je úžasné příjemná parta a máme to vše veškerým kmfortem. Zátra ráno letíme do Žamberka. Počasí nám moc nepřeje tak uvidíme kamto bude dál. Milan

Modlivý důl.                                                                                                      Dvakrát  "chčije"

Jindra a Jindra "za piloty krásnější"

LIborovo snímek Ještědu.

Zřícenina skalního hradu Vranov

Kozákov..

Martin a Jindrové.

Hronov.

Milan.                                                                Jindra a Jindra.

Na závěr kdo si hraje nezlobí.

Vypadá to jako hromadná nehoda, ale je to jen stojánka v Hronově.

12.6.2016 - 3.etapa Česká Lípa - Po ranním vyčkávání na skulinku v přeháňkách startujeme.před devátou. Pár přeháněk prolétáme, ale jak se blížíme k Lípě, tak se počasí zlepšuje. Přilétli i kluci z Letovic spolu s Karlem od nás z Hor. Celkem 10 rogal a čtyři UL letadla. Jedna parta večer odletěla do Chvojence za bratry Mádlovými. Zbytek zůstal v Lípě. Ráno odlétáme do Hronova, kde se zase všichni slétneme.Milan.

Čekání na letové okno.

Směr bufáč.

Zde u Petra Mánka bydlíme.

Rogalové hnízdo.

Krásný záběr Mini Maxu

12.6.2016 - 2.etapa Charvátce - Teplice   v podvečer jsme udělali rychlý přeskok do Teplic. Vladimír nám dělal "afisáka". Zaparkovali mašinky a vyrazili do výborné restaurace Rozhled. Díky pohostnosti místních jsme se rozdělili do různých pokojíků. Ráno je budíček v šest. Milan.

Chrvátce čekání na odlet.

Severní čechy.

"afisák" Vladimír.

Letos frčí zelená Jitka a Libor.

12.6.2016  Informace zatím jsme v Teplicích a čekáme na možnost přeletu do České Lípy. Milan.

11.6.2016 -

Startujeme ráno v sedum hodin. Cíl je jasný: Charvátce. Po vzletu část letců letí nad Varlovy Vary a mezinárodní letiště.. Druhá část letí přes Ostrov a Kadaň do cíle. V půlce cesty začalo lehce mrholit. Na letišti jsou už dvě UL letadla. Nakonec se nás zde sletělo 10 MZK a 3 UL. Před jedenáctou je pěší tůra na Ranou do restaurace Ponorka. Po dobrém obědě část pilotů vyrazila zdolat vrchol Rané severní stěnou. K večeru letíma do Teplic. Snad to počasí dovolí. Milan.

Sobota ráno Jindrové se chystaji na cestu                    Dorazil pozemní doprvod i s drobným zraněním.

Petr odlétá do Chotěšova. Ta práce.

Raná.

Řadíme se po přistání.

Klubovna v Charvátcích.Oldovi a místním děkujeme za servis.

V Ponorce.

Na závěr trochu krásy.

10.6.2016 - Nultá etapa - dnes jsme se slétli na letišti Hory. Zatím je nás 7 MZK (motorový závěsný kluzák) a  2 ULa (aerodynamicky řízené ultralehké letadlo). Ráno startujeme v 7:00 do Charvátců kde pobudeme do podvečera a pak přeletíme do Teplic. V průběhu letu budeme na frekvenci 121,0 MHz. Milan.

Všichni jsme v ohradě.

Jindra st. přijal dar od Horských letců.                     Petr ukazuje jediný spací pytel který se vejde do Fiti 1.

Jdeme na večerní briefing.

Letecký výlet - Oblet republiky 2016. podrobnosti jsou v sekci letecké výlety a akce v levé liště. Pokud potřebujete vědět více volejte na mobil. 603262145 pokusím se zodpovědět vaše dotazy. Jesli někdo bude potřebovat pomoci s letem do CTR Karlovy Vary ozvěte se poletíme vám naproti.Milan.

6.6.2016 -

Letecký výlet 2016 – zpravodaj č.1

Někteří účastníci obletu přiletí do Hor už v pátek. Piloti z Rokycan, Erpužic a Žatce. Večer bude přípravná schůzka v restauraci U kaštanů. Ráno, cca v 7:00 startujeme první etapu do Charvátců (Raná). Večer je naplánován přeskok do Teplic, kde přespíme. Další etapa v neděli ráno do České Lípy. Tam za námi přiletí piloti z Letovic. Pro piloty, kteří chtějí přiletět v pátek do Hor (CTR K. Vary) je možnost přistát v Žatci. K  večeru je dovedeme a zjistíme průlet CTR na naše letiště. Za LSH Hory Milan.

29.4.2016 - Letecký výlet 2016 - mapa obletu republiky. Jde o nástin toho kudy poletíme, ostatní se bude odvíjet podle počasí. Start bude z letiště Hory směr Raná a Teplice atd.. Jako minulý rok budeme dávat na naše stránky trasu následující den.  Klikni na obrázky pro zvětšení. Milan N.

Pro porovnání  trasa z minulého roku.

Původní mapa obletu.                                                            Skutečná z GPS.

8.2.2016 - Letecký výlet 2016 Chystáme Oblet republiky, tentokrát severní cestou, po směru hodinových ručiček. Termín od 11. 6. 2016 do 19. 6. 2016. Minulý rok jsme sever republiky jen prosvištěli. Teď nás čekají Lužické hory, Jizerské hory, Krkonoše, Orlické hory, Jeseníky, Beskydy a pak jihem návrat domů, do Hor. Samozřejmě vše záleží na počasí. Sestava bude stejná jako minulý rok. Letka z Hor, moravská letka a rokycanská odnož západních letců. Doprovod zajišťují naše děvčata Lenka, Marta a Naďa. Pomáhají s obstaráním paliva a odvozem menších zavazadel. Jak ukázal minulý rok, ultralehká letadla mohou s námi letět. Mají výhodu poklidného rána u kávy. Pak nás dohoní a předhoní. Rádi uvítáme i motorové padáčkáře. Ti budou nuceni vstávat ještě dříve než rogalisti. Nástin trasy je jen orientační. Budeme se snažit každý den informovat fanoušky na našich stránkách o další etapě. Vybavení na cestu: nutný spacák, karimatka, stan. Nezapomeňte na ukotvení letadla a kanistr.

Pro nedočkavce budeme na letišti v Horách už v pátek 10. 6. 2016. Můžete u nás přespat a ráno vyletíme společně. Není důležité letět celý oblet, stačí se někde po cestě přidat a letět kus s námi. Poznejte s námi nová letiště a tu naši „republiku, rodnou, střediskovou“.

Pozvánka v PDF formátu ZDE

Za Letecký spolek Hory Karel a Milan.