březen

26.3.206 

Dnes do Hor zavítala nečekaná navštěva, Jindra z Rokycan a Franta z Erpužic. Nemohl jsem na letiště, tak přináším fotky ze vstupního bodu "whisky" a kamery. Po vypití kávy odletěli zpět a Karel jim dělal garde. MN.

Kluci před odletem.

Zdenek a jeho Aeros.

Jindra, po úpravě výfuku má konečně krásný zvuk.



 

25.3.2015 - Dnes nás navštívil 69000 originální návštěvník. Děkujeme.



 

22.3.2016 -

V neděli 27.3.2016 od 14 hodin Velikonoční opékání na letišti. Zveme všechny příznivce a piloty.

 



 

20.3.2016 - Když se nevejde.WP_20151008_009.jpg

Na našem letišti máme problém uložit mašinky do hangáru. Je to skoro na mrtvici, když anténa rogala přečnívá o pár centimetrů nad vjezd do hangáru. Tak, jako dost stejně postižených, musíme sundat křídlo z tříkolky a uložit každý díl zvlášť. Při dobrém nácviku to jde stihnout za dvacet minut. Někteří ale bojují za pomoci jeřábku i čtyřicet minut. Dlouho jsem nosil tohle trápení v hlavě a hledal nějaké jednoduché řešení. Na podzim minulého roku jsem začal jednat.

            Šlo o to sklopit anténu a zajistit křídlo tak, aby se nezbortilo. Na konce hrazdy jsem vysoustružil silonové segmenty, do kterých vkládám vzpěrné trubky. Druhý konec trubek je zakončen trnem, který se vsune do silonového bloku na úrovni zakotvení bočních lanek. Tím je zajištěno křídlo a příčník tak, jako by bylo boční lanko stále napnuté. Pak jsem upravil anténu, aby šla sklopit. Je to klasické „ú“ s čepem. Stejné, jako u starých volnolítacích éroplánů. Je důležité zachovat výšku antény. Jinak se změní úroveň vyvázání odtokové hrany!!!! Dále se musí udělat rozpojitelné přední lanko antény. Na karabinu to nejde. Potřebujete cca 1,5 centimetru na navlečení, ale to nedovolí spodní lanka hrazdy. Udělal jsem spojení: viz. obrázek. Pak je problém vyřešen.

            V podstatě stačí vytlačit éro z hangáru a vztyčit anténu. Vyndat vzpěrné trubky, sjet z vozíku a jste připraveni k letu. Po přistání se děje vše v opačném pořadí. Výhoda je, že se snížil počet rozebíraných uzlů na jeden (sklopení antény). Tím je možnost chyby při skládání jen minimální. Zkušenost s tímto řešením je kladná. V mém případě ještě zbývá upravit přepravní podvozek, pro snadnější manipulaci v hangáru. Milan.

Klikni na obrázek pro zvětšení.

 

 

 

 

 

 

 

                            Detail hrazdy.                                                                      Detail příčníku.

 

 

 

 

 

 

 

                            Sklopená anténa.                                                        Rozebírací spona předního lanka antény.

 

 

 

 

 

 

                 Spodní část spony.                                                                 A jedem do hangáru.




 

3.3.2015 - Dnes nás navštívil 68000 originální návštěvník. Děkujeme.



 

1.3.2016 - Vzpomínka na rok 2015. Prosinec stále nabízel teplé počasí. Jen ty dny jsou kraťoučké. Z práce rovnou na letiště, vytáhnout éro a už se letí. Cíl je letiště Skláře u Mariánských Lázní. Provoz je zde ukončen a budoucnost letiště je nejistá. Udělám si pár fotek jen tak z nostalgie. V éteru je docela rušno. Každý létá, dokud to jde. Kroužím kolem letiště. Fotím, co světlo dovolí. Západ slunce se blíží. Vlétám do CTR. Mám malou časovou rezervu a tak letím mávat na Podlesí Tondovi s Janou. Kolem mne prolétává František se Zlínem 526.  Jedna otočka nad Tondovo baráčkem a zpět na letiště v Horách. Než uklidím mašinu, je tma.Něco z fotek, které se zdařily, je ZDE. Milan.

Letiště Skláře.

Postavení válečného německého radaru ve Sklářích. Vyráběla je zde firma Telefunken. Poslední funkční do nedávna sloužil v Ondřejovské hvězdárně.



 

TOPlist