září

21.9.2015 -

Vypadá to, jako návštěva věštkyně nebo kartářky. Vše je jinak. Hadačka je obec u Kralovic s bývalou práškařskou plochou. Jindra Fajmon zde uspořádal malý sletík motorového paraglidingu. V pátek po práci Karel povozil známé kolem Karlových Varů. Já mezi tím připravil svoje nádobíčko. Startovali jsme kolem sedmé, na letišti Vary akorát skončili provoz. Jindra startoval z Hadačky a letěl nám vstříc. Chvíli se hledáme. U Žlutic se konečně všichni tři vidíme. Pak jen společná cesta na cílové letiště. Zde Jindra už vybudoval společenský stan s plným pohoštěním. Přivazujeme křídla a hurá ke stolu. Vítají nás všichni dva účastníci padáčkářského sletu. Škoda že nás není víc. Dva padáčkáři, tři rogalisti a po zemi přijel ještě Petr z Chotěšova.

IMG_3703.JPG                V sobotu ráno se domlouváme na výlet do Rabštejna nad Střelou. Jde nás  sedm. Plán trasy dolaďujeme v příjemné hospůdce na okraji Rabštejna. Čekalo nás zhruba sedmnáct kilometrů údolím Střely. Cíl cesty byl v obci Stážiště. Jelikož jako jediná měla kostel a tak byl předpokad, že mají i hospůdku. Omyl, žádná zde nebyla. No, ale Čech vždy najde cestu. Naďa odchytila jednoho domorodce a ten nás zavedl do truhlárny s naraženým sudem a příjemnou společností. Jak se říká „ národ sobě“. Po občerstvení jedeme zpět na Hadačku. Ochladilo se, Jindra zapnul topení a začal vařit dobroty. Vařil podle receptu získaného na svých zahraničních cestách. Mňam.

V neděli Jindra odlétá první, po chvilce startuji i já sWP_20150905_023.jpg Karlem. Cesta domů byl očistec. Silný protivítr, rychlost proti zemi 35 až 45 km/h, ale nejhorší byla turbulence. Letíme přes CTR Karlovy Vary. Mohutné cvičení s hrazdou až ruce bolí. Do toho všeho právě přistává Airbas a z věže hlásí - vyčkejte. Pohled na dopraváka je sice pěkný, ale už toho máme oba dost. Konečně dostáváme zelenou. Letím kolem Andělské Hory a potápím se do Karlovarského údolí. Tady jsem si trochu odpočinul a bylo to dobře. Na finále „dva pět“ mne čekal pěkný tanec. Hurá konečně doma. Ruce vytahané a trochu sucho v hrdle. Ještě jednou poděkování Jindrovi a Ivě za pěknou akci. Milan.

Fotogalerie ZDE

Jindra a Iva při kuchtění.

Rabštejn nad Střelou, soustředění před pochodem.

Rabštejn nad Střelou, židovský hřbitov.

Chýše - zámek.

Záznam letu při cestě na Hadačku, olejíček.

Stejný úsek při cestě zpět, samý výmol.

15.9.2015 - Dnes nás navštívil 59000 originální návštěvník. Děkujeme.

3.9.2015 - Přikládám ke Karlovu článku odkaz na fotoalbum ZDE z Rokycan a okolí. Milan.

3.9.2015 -

Poslední prázdninový víkend.

Těch akcí bylo v kalendáři na jeden víkend skoro dost. Slet LAA Jihlava, slet v Rokycanech, Čuník ve Všeni. To se všechno zkrátka stihnout nedá.

Milan vyrazil již v pátek ráno s tím, že se zabydlí v Rokycanech. Já jsem za ním vyrazil až navečer. Až za Třebouň to bylo rodeo, ale dál už to šlo.  Po přistání jdeme s Jindrou do hospůdky na večeři a rozbor situace. Milan, Janina a Vláďa už tam na nás čekali. Vařili tam dobře, i pivo bylo dobré a tak jsme pobyli skoro do půlnoci.

IMG_3532.JPGRáno v šest vyrážím na Jihlavu. Všichni ještě spali, jenom Milan vykoukl ze stanu, ale zase se vrátil do teplíčka spacáku. Spal i vítr a sluníčko pomalu vykukovalo nad horizont. Lehounký severozápadní větřík mě postrkoval, a tak místo plánovaných dvou hodin, trval let jen hoďku a půl. Plavba nad probouzející se krajinou byla úžasná. Jemný opar na východě a úplný klid. BIMG_3540.JPGrdy, Příbram, Kamýk, Sedlčany. Teprve za Prčicemi se v rádiu začínal ozývat provoz. Po chvilce se v oparu začal rýsovat kouřící komín a to už jsem prakticky v Jihlavě. V půl osmé jsem zaparkován a jdu se rozhlídnout po kamarádech. Ten správnej cvrkot začal až po osmé. Ze všech stran se jako vosy na bonbon slétaly různé stroje. Škoda, že začátek byl jako vloni trochu živelný, ale po desáté už organizace fungovala bezchybně podle programu. Při registraci v hangáru jsem neodolal pokušení. Těch pět zadků na fotce, to není klanění se vrchnosti, ale vyplňujeme registrační lístky účastníků. Další fotka zaparkovaných rogal je ukázkou, jak funguje propaganda. Samé rogalo a jenom rogalo, jenom v pozadí je pár kniplů. Skutečnost byla trochu jiná. Ze západu Čech jsem byl jediný účastník a naší čest hájila takřka kompletní moravská letka. Celkově odhaduji, že letos bylo účastníků víc než vloni. Den byl doopravdy krátký. Zajímavé přednášky, IMG_3550.JPGzajímavé stroje a konstrukce, celá řada známých a kamarádů a k tomu ještě neskutečná klika. Při losování účastníků jsem byl vylosován a dostal jsem hodinky. Ještě, že tu letos nebyli Ticháčci, ti vloni vyhráli, co se dalo. Než jsem se nadál, tak byl čas k návratu. V půl šesté jsem nechal všeho a šel se balit. V šest startuji směr Rokycany. Vzduch je přehřátý a termika nefunguje. Dohlednost je přímo úžasná a kupodivu mám vítr opět v zádech. Let je jakoIMG_3556.JPG ráno. Klid a pohoda, jenom o poznání tepleji. Nad Příbramí jsem vlétl do chladnějšího vzduchu a vítr v zádech zesílil. V Rokycanech sedám o deset minut dřív, než slibovala celou cestu navigace. Slet v Rokycanech již skončil a kamarádi se zabývají likvidací zbylých potravin. Statečně jsem se k nim přidal a zkoušel, co snesu. V půlnoci jsem byl zcela plný.  Zalehl jsem v hangáru a spal až do svítání. Opět ráno jako ze žurnálu. Plechové nebe, bezvětří a sluníčko těsně nad horizontem ještě nepeče, ale příjemně hřeje.

V sedm hodin Milan zamumlal něco o Strakonicku a odlétl. Zdenek ještě nebyl na let naladěn. V krátkosti jsem se rozhodl, že místo na sever domů to vezmu oklikou přes Karlštejn, Křivoklát a údolím Berounky zpět na Plzeň a teprve potom domů do Hor. Jak se v zápětí ukázalo, bylo to dobré rozhodnutí. Letím přes Hořovice, Beroun a z mlžného oparu se klube stále nádherný Karlštejn.  Párkrát jsem zakroužil, udělal pár fotek a údolím Berounky se vracím přes Beroun ke Křivoklátu. Opět chvilka kroužení, pár fotek a dál po Berounce na Plzeň. Údolí Berounky je nádhera sama. Kochám se co se do mně vejde.  Po chvíli se na horizontu objeví sluníčkem nasvícená Plzeň a kousek před ní je čas odbočit na sever domů. S oklikou mi cesta trvala dvě a půl hoďky. Doopravdy to stálo  za to. Milan již v hangáru srká kávičku a taky vypadá nadmíru spokojeně. Ani se nezdržujeme a oba rychle pádíme domů, aby jsme svým drahým polovičkám předvedli naše spokojeností zářící ksichtíky.