leden

30.1.2014 - Protože časopis Pilot nezveřejnil článek o sletu MZK ani po pěti měsících, tak to zůstalo na nás. Karlovo článek je zde. Milan.

Hlavička.jpg

 

               Těšíme se od loňska a konečně je to tady. Sraz rogalistů v Moravském Žižkově 21-22.9.2013. Počasí sice není nic moc, ale poletíme. Ve středu prší a Milan odložil start na čtvrteční ráno. Já bohužel už zase musím do práce a to je letos už poněkolikáté. Ráno za svítání, pár minut po půl sedmé, se Milan zvedá pomaličku jako bombardér a tradá na Rokycany. Tady se k němu připojí Jindra a dál budou pokračovat spolu. Já zatlačil slzu a honem do pracovního procesu. Milan průběžně podává informace o post2 Zvíkov.JPGupu na jih. Tankování v Táboře, oblétání prostorů nízkého navádění atd…. Za rybníkem u Třeboně udělali vlevo v bok a přes Českou Kanadu na Znojmo. Do Moravského Žižkova už jim zbyl jenom skok a ten si nechali jako chuťovku na páteční ráno. Já zatím kmital a kmital. Příhodnou situaci ke startu, když se navečer uklidnil vítr, jsem prošvihl a bylo všechno špatně. V pátek ráno, pár minut po šesté, začalo vydatně pršet a na mraky se dalo skoro dosáhnout. Na letišti jsem přešlapoval v bláhové naději až do devíti a pak jsem to vzdal a šel zase pracovat. Vydržel jsem do půl druhé a hupky na letiště. Mraky jsou výš a zrovna neprší. Ve dvě patnáct už jsem ve vzduchu a tradá po stopách kamarádů. Hurá na Třeboň a dál. Většinu přeháněk na trati jsem oblétl. Některé ne, ale byl to fofr. Za hoďku mám Blovice a pádím dál. Před Kasejovicemi musím odbočit vpravo. Přede mnou nebyla přeháňka, ale pořádnej slejvák. S mrakem vlevo jsem se dostal až nad Strakonice a zde sedám  na letišti. D11 Pálava - Dívčí Hrady.JPGál to nešlo, pršelo všude. Po hoďce klábosení s místními piloty je déšť už v Rakousku a můžu dál. Až za Třeboň sranda. Byl to nejlepší úsek celé cesty. Zato přes Českou Kanadu to bylo ma22 Podvečerní foto účastníků..JPGso. Není ale nekonečná a po chvíli jsem nad Vranovskou přehradou a to už je Znojmo za rohem. Na liduprázdném pustém letišti je pouze Jirka z klubu výsadkářských veteránů. Na zahřátí jsem dostal vynikající bylinkový čajíček a po zorientování v mapě upaluji dál na východ. Už byl nejvyšší čas, za chvíli bude tma. Milan skvěle zorganizoval světelné vytyčení dráhy a tak bez problémů přistávám v  Moravském Žižkově na soukromé dráze Jeníka Palky. Bylo to doopravdy akorát přesně na konci občanského soumraku.24 V hospůdce U kombajnu..JPG

       Po ubytování a napapání se všichni přesunem do místní osvěžovny pod kombajnem a dlouho do noci rozebíráme zážitky z cesty. V sobotu se pomalu trousí rogalisti. Většinou z blízkého okolí. Chvilku pobudou a zase letí domu pracovat, protože je doba sklizně. Moraváci stále pracují a umí to, ale bavit se umí taky a to je dobře. Mezi kamarády je skvěle. Sobota uteče ani se nestačíme pořádně vykecat.   

     Nedělní ráno je ve znamení velkého hemžení. Všichni balí, zahřívají stroje a chystají se na cestu. Krátce po sedmé se všechny stroje postupně zvedají a míří k domovu. Moravští bratři nás vyprovázejí až k letišti v Miroslavi. Dál to nejde. Před námi je stěna mlhy. Místní se vracejí domu, aby je mlha nezamkla, a nám nezbývá než čekat. Za dvě hodinky čekání jsme doplnili nádrže i žaludky a letíme dál. Z mlhy se vytvořily docela pěkné kumuly, které jsou naštěstí ohraničeny inverz19 Depo strojů.  .JPGí. Milan, známý stratosferický specialista, strmě stoupá až nad jejich vrcholky a láká nás nahoru. Je pravda, že to nahoře nedrncalo a byl tam klídek, ale zima. Tak jsme se rozdělili. Milan s Jindrou zůstali nahoře a já si užíval termického drncání dole pod mrakama. Protivítr byl dost silný a postupovali jsme ne příliš rychle. K další plánované zastávce nám to trvá skoro dvě hodiny. Toník Šotola n36 Orlík.JPGa nás čeká na svém letišťátku u Čechtic pod Vlašimí docela dlouho. Polévka, kterou pro nás připravil, málem stihla vystydnout. Po domluvené polévce přišlo překvapení. Z dalších dvou kastrůlků Toník vyčaroval řízky a bramborový salát. Toník se o nás staral jako o vlastní a to ještě nebyl konec. Po vydatném obědě Toník rozestlal ve svém bydlíku, aby jsme si mohli zdřímnout, než přiveze benzin. Nechal nás vydatně odpočinout a s benzinem přivezl také kávičku a33 U Tondy provoz jako na Ruzyni..JPG oplatky. Řádně odpočinutí a napapaní vyrážíme dál na Rokycany. Termika už pomalu končí, zato protivítr je stále silnější. Stodvacet kiláků nám trvá skoro dvě hodiny.  Milan tankuje a já kalkuluji, jestli ještě stihneme dát poslední etapu do Hor. Je to úplně na doraz. Milan dělá ještě jedno kolečko ke stojanum s drahým benzinem. V poklusu se domlouváme, že já se  zkusím probojovat domů do Hor a on, když to nebude vycházet, přistane v Toužimi. Vyšlo to přesně tak, jak jsme se domluvili. Milan v Toužimi a já na konci občanského soumraku v Horách. Poslední etapu z Toužimi Milan skočil v pondělí.

     Poznatky ze skutečně náročného výletu:

 

 

-  Z letišť se pomalu začínají vytrácet namyšlení a nafoukaní frajírci kvůli kterým bylo ještě nedávno na mnoha plochách docela husto

-  Takto náročnou akci lze absolvovat i přes ne příliš laťové počasí.

-  Jindra má skutečně naší krevní skupinu a naše letka dálkoplazů je tím pádem již tříčlenná.

-  Vysílačka je nezbytná k provozu na větší i menší vzdálenosti. 

 

 Závěrem díky všem, kteří se zúčastnili. Zvláště díky Jeníkovi, který nás vzal pod svá křídla a díky Toníkovi za ukázkovou péči.

     Ahojky a za rok zase naschle na dalším již třetím rogalistickém srazu.  Karel.

Tabulka jak jsme létali.

odkud

kam

vzdálenost

prům. rychlost.

čas

Hory

Tábor

191

106

1:49

Tábor

Znojmo

163

97

1:39

Znojmo

Mor. Žižkov

76

97

0:49

Mor. Žižkov

Miroslav Aircon

57

73

0:46

Miroslav Aircon

Čechtice

130

66

1:55

Čechtice

Rokycany

122

59

2:02

Rokycany

Toužim

61

61

1:00

Toužim

Hory

31

62

0:30

 

celkem

831

77,63

10:30

Záznam z GPS.

Naše trasy Slet MZK.bmp

 

IMG_3074.JPG

Fotografie z této akce ZDE



 

21.1.2014 - Jezero Medard. Fotografie postupného zaplavování bývalého lomu Medard. Zde je odkaz na fotografie na Rajčeti. Milan.

                                       20.9.2005 - pohled od Bukovan                     1.9.2009 - pohled od Habartova

 

 

 

 

 

 

 

 

 

22.3.2011                                                                                  8.5.2012

1.8.2012                                                                  9.11.2012- pohled od Svatavy

 

 

 

 

 

 

 

 

   16.3.2013                                                                              14.8.2013

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2.12.2013 poslední snímek před zimou.


 

14.1.2014 - Jak nám to loni létalo?. Nahrál jsem všechny moje lety zaznamenané GPS v roce 2013. Jsou to docela pěkné propletence. Celkový součet je 5297 km. Uvidíme jaká bude letošní sezona. Klikni na obrázek pro zvětšení Milan.

Celá repulika.

Detail západních Čech.

Detail kolem letiště Hory.


 

8.1.2014 - Dnes nás navštívil 27000 originální návštěvník. Děkujeme.


 

7.1.2014 - 

IMG_4395.jpg
Tak rok 2013 je za námi a opět mohu s radostí  konstatovat, že byl bez krve. Tedy alespoň co se týče osazenstva z Hor. Je pravda: 1) že Luděk při prodeji přišel o svou Ťapinku, 2) že Míra při letu ze Žatce do Hor posledních 500 m došel pěšky. Alespoň bude na co vzpomínat a o čem vyprávět za dlouhých zimních večerů. Bohužel nás počátkem sezony opustil kamarád Franta ze Žatce, ale s tím se nedá nic dělat. Život jde dál.

IMG_4276.JPG      Létání v celé sezoně 2013 bylo poznamenáno poněkud nepřívětivým počasím. Ale i tak -létali jsme vysoko, létali jsme daleko a létali jsme hodně. Teplice, Charvátce, Moravský Žižkov, Žatec, Rakovník, Rokycany, Všeň, Staňkov, Strakonice, Kramolín, Znojmo, Miroslav, Jindřichův Hradec a Čechtice. Všude tam jsme byli a všude bylo dobře.

IMG_4280.JPG Protože ne jenom létáním je člověk živ, tak musím zmínit i další aktivity na letišti. Již tradičně proběhla dvě kola závodů psích spřežení. Mašeři jsou stejní blázni jako lítači, jenom jsou střelený trochu jiným směrem. Je to fajn parta a je dobře, že u nás zdomácněli. Zajímavé bylo dvoudenní cvičení manažerů z celého světa. To u nás zorganizovali padáčkáři z Brna. Vznášedlo nepravidelně se vyskytující na dráze je zbytečné zmiňovat. Na to jsme si již všichni zvykli. No a nakonec nám na letiště přibyla další dost dobrá parta modeláři. O své dlouho  hýčkané letišťátko přišli řízením osudu. Nastěhovali se k nám za hangáry a vypadá to, že jsou aktivnější než naše parta. S tím budu muset rychle něco udělat! Ne že bych chtěl přidusit  modeláře, ale zkusím popíchnout, postrčit a rozpumprlíkovat všechny knipláky padáčkáře i hadronauty. Ti se budou divit co všechno je čeká.

      Pro letošní letecký výlet v předběžném termínu 18 - 22. 6. 2014 je určen směr Lipno a okolí. Schválně nepíšu rogalistický výlet, protože se můžou zúčastnit i knipláci a padáčkáři. Jsem zvědav, kdo se doopravdy  zúčastní. Třetí slet rogalistů jsme se rozhodli tentokrát pojmout jako poněkud brutální demonstraci naší existence. Na poslední akci „LAA sobě“ v Jihlavě bylo jenom jedno jediné rogalo!!!!! Také podle této účasti se pomalu vytrácíme z časopisu Pilot a z celkového povědomí LAA a celé létající i nelétající veřejnosti. Proto třetí slet rogalistů bude koncem srpna v Jihlavě jako součást akce „LAA sobě“. Ve Znojmě nás bylo 22, u Jeníka v Moravském Žižkově 14 a do Jihlavy letos musíme IMG_1028.JPGzvednout vše, co se udrží ve vzduchu, aby s námi zase začali počítat. Víc rogal než knipláků to by byla paráda.

     No tak to by byl nástin loňských aktivit úspěchů a plánů, ale ne všechno se podařilo. Bohužel v jednání o budoucnosti letiště jsme se nepohnuli ani o píď. Radnice v Lokti radní, rada i starosta jsou zabetonováni ve svých pozicích a žádné argumenty ani kličky situaci neuvolnily. Je zde příliš mnoho různých zájmů a lobistických tlaků. Radnice v Horách je také poněkud zamrzlá. Je to běh na dlouhou trať a budeme se snažit dál.

      Náš kolektiv je průběžně tmelen na akcích, jako byly v dubnu čarodějnice, nebo jako úspěšná vánoční besídka. V neposlední řadě neorganizovaný, ale o to lepší novoroční sraz s mírným polétáním. To abychom nezakrněli až bude dráha pod sněhem.

           

                                                                               Takže vzhůru do oblak. Máme před sebou další sezonu.

PS To nejlepší nakonec aneb budeme platit. Pro rok 2014 sazby za užívání hangáru zustávají beze změn. Platby poukazujte na stejný účet jako vloni. Kontrola platební kázně bude provedena 30.6. a 30.12 tak jako vloni a stejně tak jako vloni kdo nebude mít zaplaceno půjde na mráz, ale to už znáte.

                                                                                                                                                       Ahojky Karel 

Fotogalerie u Novoročního létání ZDE

Novoroční létání.

V Lokti běží Novoroční běh.

První start v roce 2014.

V "pilotce" pojídáme zbytky ze Silvestra.



 

 

5.1.2014 - Návštěva z Kladna a oslava Karlových narozenin. Dne 30.12.2013 k nám zavítala návštěva z Kladna se zvláštním letadlem. Bylo to příjemné setkání. Vypadá to, že si uděláme na oplátku výlet do Kladna. K večeru jsme se sešli u Karla, na oslavě jeho narozenin. Tentokrát s příjemnou změnou, nekouřilo se. Hurá. Ještě jedou, Karle, vše nejlepší. Fotogalerie ZDE Milan.

Europa XS, odkaz na parametry ZDE.

Míra si zalétal se Sovou.

Modeláři si přišli také na své.

Kladenáci odlétají.

Mejdan u Karla.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Nejmladší účastník.                                                              Oslavenec.

Brm,brm a hamů papů.

Gery, není na hanbě jen telefonuje.

2.1.2014 - Doručená PF2014 od kamarádů a známých. Děkujeme Vám všem.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 



 

26.12.2014 -


 

TOPlist